Reabilitacija +370 5 219 5905

Reabilitacija po gimdymo stiprina fizinę ir emocinę sveikatą

2020-09-08

Visos mamos pamena sudėtingą laikotarpį po gimdymo: nauji kūno potyriai, nerimas, noras kuo greičiau grįžti į buvusį fizinį aktyvumą ir nusivylimas, jei kūno sustiprėjimo tenka palaukti.

Reabilitacija po gimdymo, arba postnatalinė reabilitacija, yra puikus būdas pasirūpinti savimi ir tuo pačiu kūdikiu. Juk sveika ir laiminga mama – sveikas ir žvalus naujagimis! Reabilitacija dar efektyvesnė, jei šioje kelionėje mus lydi patyrę ir išmanantys profesionalai. Apie pogimdyvinę reabilitaciją kalbiname slaugos ir reabilitacijos centro „Gemma“ kineziterapeutę Jolantą Urbonienę.

Jūs turite didelę patirtį ir net specializuojatės dirbti būtent su nėščiosiomis bei moterimis po gimdymo. Kodėl verta apsilankyti reabilitacijoje po gimdymo? Kada galima pradėti?

Individualios kineziterapijos po gimdymo tikslas – sustiprinti visą kaulų-raumenų sistemą. Postnatalinė reabilitacija pradedama praėjus 6-8 sav. po natūralaus gimdymo arba 8-10 sav. po Cezario operacijos. Jos metu stiprinami dubens srities sausgyslės ir raumenys, kurie nėštumo ir gimdymo metu patiria daugiausia apkrovos ir būna labiausiai pažeisti. Tikslingai treniruojami mažojo dubens raumenys padės išvengti šlapimo nelaikymo, sąnarių hipermobilumo ir moters lytinių organų nusileidimo. Dozuotas fizinis krūvis paskatina greitesnį gimdos išsivalymą ir susitraukimą, leis greičiau atgauti buvusias kūno formas.

Dažna mamytė po gimdymo skundžiasi nugaros skausmais, mato pasikeitusią figūrą. Ar reabilitacija padeda spręsti šias problemas?

Procedūrų metu stiprinami juosmeninio korseto raumenys padės sumažinti juosmeninės nugaros dalies skausmus, koreguoti laikyseną ir sumažinti tiesiųjų pilvo raumenų išsiskyrimą, nuo kurio kenčia 30-70 proc. moterų po gimdymo. Specializuoti pratimai padės greičiau sugrįžti į prieš nėštumą buvusį funkcinį lygį, sustangrinti pilvą ir apsaugoti nuo galimų pogimdyvinių komplikacijų.

O kaip emocinė sveikata? Ar teisingai taikoma reabilitacija gerina bendrą moters savijautą?

Užsiėmimų metu apmokoma taisyklingų padėčių keitimo bei mažylio laikymo ir nešiojimo ergonomikos. Taisyklingi įpročiai apsaugos nuo galimų traumų ir sumažins jaučiamą nuovargį. O pasikeitusi aplinka ir bendravimas su naujais žmonėmis padės išvengti arba sumažinti pogimdyvinę depresiją, kuri vargina net 50-85 proc. moterų. Teigiamos emocijos ir tinkamas fizinis krūvis pagerins miego kokybę ir sumažins patiriamą stresą bei įtampą, o pagerėjusi kraujo ir medžiagų apykaita paskatins pieno laktacijos procesus moters organizme, todėl mankšta bus naudinga tiek mamai, tiek kūdikiui.

Dėkojame už pokalbį.

Jolanta Urbonienė, profesionali kineziterapeutė, studijavo Lietuvos sporto universitete, papildomai tobulinosi Aeromix Fitneso mokymų centre, kur įgijo grupinių užsiėmimų trenerės kvalifikaciją. Kineziterapeute dirba nuo 2015 m. Jolantos specializacija - reabilitacija nėštumo metu, po gimdymo, atramos-judamojo aparato pažeidimų prevencija ir reabilitacija, neurologinių, ortopedinių traumatologinių ligonių reabilitacija, sportinis pasiruošimas, traumos ir jų prevencija, akių ligų reabilitacija, fizioterapijos procedūros.

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui bei rinkodarai naudojame slapukus. Naršydami toliau sutinkate su slapukų įrašymu. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti – GEMMA privatumo politikoje